שר הביטחון מזהיר: "מדינות בעולם הערבי פועלות להשגת נשק גרעיני"

דוד לזר No Comments on שר הביטחון מזהיר: "מדינות בעולם הערבי פועלות להשגת נשק גרעיני"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון משה בוגי יעלון מזהיר כי מדינות בעולם הערבי פועלות להשגת נשק גרעיני נוכח קידום פרויקט הגרעין האיראני והפיכתה למדינת סף גרעינית, את הדברים אמר בכינוס של שרי חוץ וביטחון בועידת הביטחון הבינלאומית במינכן, ולדבריו, "זו הסיבה שיש  להמשיך ולעקוב אחר תכנית הגרעין האיראני".

"טהראן ממשיכה להוות סכנה מידית לישראל, על אף הסכם הגרעין. איראן היא מחוללת הטרור הגדולה בעולם ודאגה קיומית מבחינתנו. כשהאיראנים אומרים שצריך למחוק את ישראל מהמפה, אנחנו מתייחסים לאמירות הללו ברצינות", אמר שר הביטחון.

יעלון הוסיף כי "יש כיום לאיראנים שליטה בבגדאד ובביירות, והם חותרים להגמוניה מלאה גם בדמשק ובצנעא. ציר זה, שכולל את טהראן, בגדאד, דמשק וביירות, הוא חלום בלהות למזרח התיכון, והמשמעות שלו לאזור ולשאר העולם עלולה להיות הרת אסון. איראן ממשיכה לחמש ארגוני טרור באזור, ופועלת בכל העולם, כולל באירופה ובאמריקה, כדי לבנות ולהחזיק תשתיות טרור רדומות שיופעלו בבוא העת".

עוד הסויף יעלון כי "אנו עוקבים אחר יישומו, כי לאורך שנים ארוכות האיראנים מרמים בכל הנוגע לתוכנית הגרעין שלהם. אם בשלב מסוים הם יחושו בטוחים, בעיקר מבחינה כלכלית, הם עלולים לפרוץ לפצצה. גם אם יקיימו את ההסכם, 15 שנים זה מעבר לפינה. אנו רואים סימנים לכך שמדינות בעולם הערבי מתכוננות להשיג נשק גרעיני, כי הן אינן מוכנות לשבת בשקט עם איראן גרעינית או על סף פצצה גרעינית".

"הרוב המכריע של הציבור האיראני לא אוהב את המשטר בטהראן, אבל אין לו הרבה מה לעשות. לכן חייבים ללחוץ על המשטר האיראני בכל הקשור למעקב אחר תכנית הגרעין, לסוגיית הפצת נשק וטרור, פיתוח וייצור טילים בניגוד לאמנות בינלאומיות ובנושאי זכויות האדם", אמר שר הביטחון אמש במינכן.



0 תגובות